EFEKT ODDZIAŁYWANIE REKLAM

Przez długi czas w dyskusji na temat dziecka i reklamy odwoływano się do „efektów oddziaływania reklam”, postrzeganych zwykle negatywnie. Dziecko w takim ujęciu było raczej biernym przedmiotem, „niewinną” ofiarą perswazji, niż podmiotem, a dorosły przyjmował rolę jego obrońcy.W latach siedemdziesiątych zaczęto zwracać uwagę na to, jak dziecko odbiera reklamy, jak je interpretuje i przeżywa. Refleksja szła w kierunku pokazania, co dziecko robi z reklamą jako swego rodzaju tworzywem. W ostatnich latach tendencja do ukazywania, czym jest reklama dla konkretnych dzieci, żyjących w konkretnych warunkach środowiskowych, oddawania głosu samym dzieciom, wyraźnie się wzmocniła .

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz