EWOLUCJA REKLAMY PRASOWEJ

Wracając do historii reklamy, pragnę podkreślić, że pierwszy okres jej rozwoju związany jest z rynkiem prasowym. Najpierw funkcjonowała ona w popularnych, rozrywkowo-sensacyjnych gazetach, później zadomowiła się w wysokonakładowych, adresowanych do masowego czytelnika ilustrowanych magazynach typu „Look” czy „Life”, przedstawianych przez krytykę kultury masowej jako egzemplifikacje zjawiska homogenizacji kultury. Wydawnictwa te były często finansowane i sterowane przez rynkowych potentatów wywodzących się z branż całkiem innych niż prasowa. Ewolucja reklamy prasowej od połowy lat siedemdziesiątych poszła mniej więcej w następujących kierunkach:  Magazyny masowe poczęły tracić na znaczeniu, ustępując miejsca periodykom kierowanym do węższych grup odbiorców, wyodrębnionych ze względu na zainteresowania, hobby, miejsce zamieszkania (prasa lokalna) itd.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz