POPULARNOŚĆ REKLAM TELEWIZYJNYCH WŚRÓD DZIECI

Ponieważ zdecydowana większość dzieci ogląda telewizję codziennie, łatwo obliczyć, że miesięcznie mają kontakt z ogromną liczbą reklam, wedle moich szacunków — od 500 do 900. Trzeba przy tym pamiętać, że pochodzą one z co najmniej kilkunastu stacji telewizyjnych, w tym obcojęzycznych, dostępnych poprzez sieć TV kablowej i TV satelitarną. Oferta reklamowa, z jaką styka się dziecko, jest więc obszerna i dość zróżnicowana. Warto porównać te dane z sytuacją w krajach Europy Zachodniej. We Francji np. w 1988 roku, a więc tuż przed początkiem wielkiej zmiany w Polsce, emitowano w telewizji średnio 6 minut reklam na godzinę. Dzieci francuskie (wiek 9-12 lat) oglądały telewizję raczej długo: 50% — 2,5 godziny dziennie, 34% — 3,5-6,5 godziny, a tylko 16% około godziny lub mniej.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz